.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيام جانبازان شيميايي از مازندران تا فرانسه
اين سفر برايم بسيار مهم بود زيرا به عنوان يك پزشك محقق و به عنوان نماينده جامعه پزشكي و دانشگاهي كشور، فراتر به عنوان فرستاده اي از ملت و فرهنگ بزرگ ايراني مي بايست پيام مهم و ارزنده علمي را به پزشكان و محققان فرانسوي ابلاغ كنم. كه منطبق بر معيارها و استانداردهاي علمي دنيا ...
پيام جانبازان شيميايي از مازندران تا فرانسه

مطلع شديم آقاي دكتر سيد ناصر عمادي متخصص پوست بيمارستان بوعلي سينا ساري و بيمارستان بقيه ا... تهران و عضو مركز تحقيقات مصدومين شيميايي كشور جهت سفر تحقيقاتي  و علمي به شهر پاريس سفر نموده است ، شمال نيوز پس از بازگشت وي گفتگوي هر چند كوتاه با اين پزشك مازندراني ترتيب داده شد كه ماحصل آنرا مي خوانيد.


شمال نيوز :آقاي دكتر از سفر خود به فرانسه برايمان بگوييد؟

در شهريور ماه سال جاري به دعوت مركز علمي و درماني ( رُت شيلد) فرانسه به منظور تبادل نقطه نظرات علمي عازم شهر پاريس شدم. اين سفر برايم بسيار مهم بود. زيرا به عنوان يك پزشك محقق و به عنوان نماينده جامعه پزشكي  و دانشگاهي كشور، فراتر به عنوان فرستاده اي از ملت و فرهنگ بزرگ ايراني مي بايست پيام مهم و ارزنده علمي را به پزشكان و محققان فرانسوي ابلاغ كنم. كه منطبق بر معيارها و استانداردهاي علمي دنيا باشد. اما از سويي ديگر براي آنكه بتوانم مشكلات جسمي و پوستي بيش از صد ها نفر از جانبازان شيميايي كشور را در قالب يك مطالعه علمي دنيا باشد. اما از سويي ديگر براي انكه بتوانم مشكلات جسمي و پوستي بيش از صدها نفر از جانبازان شيميايي كشور را در قالب يك مطالعه علمي منحصر به فرد مطرح كنم لازم بود حوادث تلخ و جنبه هاي ژورناليستي اين واقعه را نيز در چشم آنان به تصوير در آورم. به عبارت ديگر نتيجه تحقيقات و پژوهش علمي مي بايست علاوه بر دستاوردهاي علمي، زبان ناطق و گويايي از يك واقعه هولناك تاريخي از بمباران شيميايي غرب و جنوب كشور ايران از سال 1361 تا به امروز و سالهاي بعد باشد، زيرا تا به امروز و روزهاي بعد همچنان شاهد درد و رنج و تالم عزيزان جانباز شيميايي خواهيم بود كه در سالهاي جنگ تحميلي آسيب ديده اند.
بنابر اين در بزرگترين مراكز علمي و درماني پاريس در حضور پروفسور مورل ( رئيس دپارتمان پوست مركز سن لويي پاريس) نتيجه اين پژوهش علمي را كه بيانگر شرايط جسماني بيش از يكصد هزار مصدوم شيميايي نظامي و غير نظامي  ايراني بود را بيان كرديم. به لطف پروردگار و به بركت اخلاص و صداقت همه جانبازان شيميايي  و دقت و توجه خاص پروفسور مورل كه با حوصله و درايت به تمام مطالعه توجه نمود و در پايان به منظور كسب اطمينان از صحت و سقم تحقيقات سوالاتي را مطرح نمود كه به آنها نيز پاسخ گفته و نتيجه آن شد كه آنان ضمن تمجيد و تحسين از اين مطالعه، ناباوري و تاسف عميق خود را از اين همه مصائب و مشكلات وارده به خصوص بر افراد غير نظامي مناطق مرزي كشور ابراز كردند. ايشان ضمن ارائه ملاحظات و روش هاي درماني مورد نظر خود، آمادگي خود را براي ارائه طرح مشترك با مراكز علمي ايران در درمان مصدومين شيميايي اعلام نمودند.


شمال نيوز : از حاشيه هاي سفر به پاريس بفرماييد؟
جالب است بدانيد كه يكي از بزرگترين بيمارستان هاي پاريس به نام دانشمند ايراني " ابن سينا" مي باشد و از طرفي دانشمندان و پزشكان ايراني زيادي در مراكز علمي و درماني پاريس فعال مي باشند. كه دوران مهم تخصص و يا فوق تخصص را سپري مي نمايند. از نكات جالب اين موضوع حضور شاخص و بي نظير پزشك مازندراني آقاي دكتر  عسگر قرباني بوده كه در درمان جراحي بسته عروق مغز ( اينترونشن عروق مغز) آنچنان مهارت هايي را در طي اين مدت يكسال از خود آشكار كرد كه موجب توجه و دقت ويژه پزشكان فرانسوي به پزشكان ايراني گرديد. بطوري كه به دليل لياقت هاي ايشان، اين مركز درماني و علمي در پاريس حاضر شده تا سال 2010 هر ساله يك پزشك ايراني را آموزش دهد كه اين بسي موجب افتخار هر ايراني مي باشد.
دكتر قرباني به من اظهار نمودند در اواخر مهرماه با افتخار به كشورم باز مي گردم تا به آرزوي قلبي خود كه خدمت عالمانه به بيماران نيازمند در مراكز دولتي كشورم مي باشد، برسيم.
گفتني است ايشان از نادر پزشك متخصص مغز و اعصاب در دنيا مي باشند كه بدون اقدام به جراحي و با استفاده از كاتتر نسبت به درمان ضايعات عروق مغزي اقدام مي نمايند و اين منشاء تحول بزرگي در درمان بيماري هاي عروق مغز در كشور خواهد بود.
 به انتظار ايشان خواهيم بود و به شما پيشنهاد مي كنم كه حتماً با اين انسان گمنام و خدمتگزار مصاحبه اي داشته باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهربان بنایی 18 مهر 1386
با سلام و تشکر. بسی موجب خرسندی و سعادت میباشد که پزشکان ایرانی موفق و سربلند در مجامع علمی میدرخشند. امروز ما نیازمند رقابت در عرصه علمی میباشیم تا صدایمان رساتر باشد. از شما هم در پوشش این خبرها که موجب امید و شادی ملت است سپاسگزاریم.
مهربان بنایی 18 مهر 1386
بنام خدا. بسی موجب خرسندی و مسرت که پزشکان ایرانی و مازندرانی در عرصه جهانی میدرخشند. و امروز برای سربلندی مملکت نیازمند حضور فعال و رقابت سنگین در عرصه علمی دنیا میباشیم. تا دنیا بداند تولید علم هدف فرزندان این مملکت است. از شما که این خبرها را پوشش میدهید سپاسگزاریم زیرا مجب تشویق روحیه تحقیق وپزوهش در مملکت میشوید.
بهزاد 18 مهر 1386
سلام. این موفقیتهای علمی بسیار با ارزشتر از هر خبری است. ایا مراکز علمی داخلی یا صدا و سیما هم به این خبرها توجه دارند. از شما ممنون
مهینپور 19 مهر 1386
من یک مهین پرست ایرانی هستم و کشورم را مانند خدا پرستش می کونم شاید نوعی مریضی باشد ولی افتخار می کونم برای همیشه این مریضی همرا من باشد!
با تشکر از این خبر سپاس خداوند را به فرزندان مهین ایرانزمین قدرت داد تا در برابر تازی صدام جانی و چندین میلیون تازی از ناموس و خاک ایرانزمین دفاع کنند! من مهندس و دکتر . وزیز سرمایهدار باید برای این مردان ایرانزمین ادای نظامی بگذاریم! پاینده باد نام این مردان کشور پاینده باد نام آنهای که رفتند تا ایرانزمین به دست حرامی ها نیفتد!
احسان غلامزاده 19 مهر 1386
سلام. چگونه میتوانیم این پزشکان را ببینیم و از نحوه راهیابی و موفقیت های انان مطلع شویم. کاش ایمیل و ادرسی از انان بود.
یک جانباز شیمیایی 19 مهر 1386
ضمن تشکر . جانبازان شیمیایی تا کی باید چشم انتظار درمان بیماری خود باشند. چرا یک برنامه بهداشتی و سلامتی از رادیو یا تلویزیون که پرسش و پاسخ باشه پخش نمیشه. در فرانسه گفته میشه ولی در مازندران ما نباید بشنویم که چه کردند. غریبه ایم.
موسی یوسف ز اده جانباز جنگ50% 20 مهر 1386
من مهندس رشته برق و مدرس دانشگاه امام محمد باقر و دانشگاه ازاد ساری میباشم. اولا از این پیام در دفاع از یادگاران دفاع مقدس بسیار خوشحال شدم. دوما بسی افتخار از خطه مازندران این چنین سفیر و محققی زبان دردهای ماست. واما بسی تاسف که چرا اطلاع رسانی نباید بیشتر از این باشد. این خبرها به ماغرور و امید میدهد. چون مظلومیت جانبازان در دنیا شنیده میشود. از مدیر سایت متشکرم و میخواهم این خبر را به اطلاع مدیر صدا و سیمای استان برسانند.(موسی یوسف ز اده جانباز جنگ50% )
مارال صفایی 1 فروردين 1392
با تشکر وسپاس از پزشک معالج موفق ودلسوزم که بودنش زندگی دوباره برایم ارمغان آورد
رویا 16 شهريور 1392
سپاس خدای را به خاطر وجود افرادی نظیر جناب اقای دکتر عسگر قربانی در کشورمان که برایشان ارزوی سلامتی و طول عمر را از خداوند خواهانم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.186 seconds.